Aktualita
KARTELY: PMÚ SR zastavil správne konanie vo veci možnej kartelovej dohody vo verejnom obstarávaní na výstavbu zdravotníckeho zariadenia „Urgentný príjem Fakultnej nemocnice L. Pasteura Košice“
Obsah
Protimonopolný úrad Slovenskej republiky, odbor kartelov, (ďalej len „úrad“) dňa 1. 4. 2021 vydal rozhodnutie, ktorým zastavil správne konanie voči podnikateľom Chemkostav, a.s., PKB invest, s.r.o., a PRO – TENDER, s.r.o., vo veci možnej dohody obmedzujúcej súťaž, spočívajúcej v koordinácii ich postupu vo verejnom obstarávaní verejného obstarávateľa Univerzitná nemocnica L. Pasteura Košice. Verejné obstarávanie financované z fondov Európskej únie sa týkalo výstavby zdravotníckeho zariadenia „Urgentný príjem Fakultnej nemocnice L. Pasteura Košice“.
Predmetné správne konanie úrad zastavil v zmysle ustanovenia § 32 ods. 2 písm. g) zákona č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“), keďže nepreukázal, že účastníci tohto správneho konania porušili ustanovenia zákona.
Úrad zároveň predmetné správne konanie v časti týkajúcej sa možného porušenia čl. 101 ods. 1 Zmluvy o fungovaní Európskej únie zastavil podľa § 32 ods. 2 písm. c) v spojení s § 2 ods. 3 zákona vzhľadom na to, že na takéto konanie nebol daný dôvod.
V správnom konaní úrad opakovane posúdil predmetnú vec, a to v súlade s rozhodnutím Najvyššieho súdu Slovenskej republiky zo dňa 20. 2. 2020, č. k. 8Sžhk/1/2017, ktorým Najvyšší súd Slovenskej republiky potvrdil rozhodnutie Krajského súdu v Bratislave zo dňa 18. 1. 2017, č. k. 6S/162/2016-290, a vrátil vec úradu na ďalšie konanie.
Úrad sa opätovne a intenzívne zaoberal predmetnou vecou a snažil sa preukázať skutočný stav veci, resp. zákonnosť a autenticitu sporného dôkazu dostupnými a právne relevantnými prostriedkami. V tejto súvislosti si úrad vyžiadal informácie od príslušných orgánov štátnej správy, súdov a orgánov činných v trestnom konaní. Vykonanie ďalších úkonov však úradu buď nebolo umožnené, alebo neprinieslo žiadne nové poznatky, ktoré by prispeli k objasneniu sporných skutočností.
Po vyhodnotení získaných a dostupných informácií úrad dospel k záveru, že nedisponuje dostatočnými dôkazmi, na základe ktorých by v tomto konaní v zmysle rozhodnutí súdov vedel preukázať existenciu posudzovanej dohody medzi podnikateľmi.
Rozhodnutie úradu nadobudlo právoplatnosť dňa 22. 4. 2021.
Predmetné správne konanie úrad zastavil v zmysle ustanovenia § 32 ods. 2 písm. g) zákona č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“), keďže nepreukázal, že účastníci tohto správneho konania porušili ustanovenia zákona.
Úrad zároveň predmetné správne konanie v časti týkajúcej sa možného porušenia čl. 101 ods. 1 Zmluvy o fungovaní Európskej únie zastavil podľa § 32 ods. 2 písm. c) v spojení s § 2 ods. 3 zákona vzhľadom na to, že na takéto konanie nebol daný dôvod.
V správnom konaní úrad opakovane posúdil predmetnú vec, a to v súlade s rozhodnutím Najvyššieho súdu Slovenskej republiky zo dňa 20. 2. 2020, č. k. 8Sžhk/1/2017, ktorým Najvyšší súd Slovenskej republiky potvrdil rozhodnutie Krajského súdu v Bratislave zo dňa 18. 1. 2017, č. k. 6S/162/2016-290, a vrátil vec úradu na ďalšie konanie.
Úrad sa opätovne a intenzívne zaoberal predmetnou vecou a snažil sa preukázať skutočný stav veci, resp. zákonnosť a autenticitu sporného dôkazu dostupnými a právne relevantnými prostriedkami. V tejto súvislosti si úrad vyžiadal informácie od príslušných orgánov štátnej správy, súdov a orgánov činných v trestnom konaní. Vykonanie ďalších úkonov však úradu buď nebolo umožnené, alebo neprinieslo žiadne nové poznatky, ktoré by prispeli k objasneniu sporných skutočností.
Po vyhodnotení získaných a dostupných informácií úrad dospel k záveru, že nedisponuje dostatočnými dôkazmi, na základe ktorých by v tomto konaní v zmysle rozhodnutí súdov vedel preukázať existenciu posudzovanej dohody medzi podnikateľmi.
Rozhodnutie úradu nadobudlo právoplatnosť dňa 22. 4. 2021.