Protimonopolný úrad pokutoval účastníka na trhu nákladnej železničnej dopravy
Na to, aby mohli nákladní železniční dopravcovia poskytovať svoje služby, potrebujú elektrické alebo motorové rušne, pričom elektrické rušne sú efektívnejšie. Elektrické rušne, ktoré sú schopné prevádzky v podmienkach SR, má väčšinou k dispozícii len dominant, ktorý ich však svojim konkurentom nechcel predať/prenajímať. Súkromí dopravcovia preto vo zvýšenej miere používali menej efektívne motorové rušne. Do motorových rušňov je nutné dopĺňať naftu. Sieť potrebných čerpacích staníc je vo vlastníctve dominanta, a ten súkromným dopravcom neumožňoval tankovanie na svojich čerpacích staniciach. Správanie dominanta, ktoré úrad pokutoval, zvyšovalo náklady konkurenčným dopravcom. Dopravcovia tak nedokázali efektívne poskytovať svoje služby, razantnejšie sa presadiť na trhu, rásť a konkurovať dominantovi.